BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, June 13, 2009

Salam Pertemuan....

Assalamualaikum...

Bismillahirrahmanirrahim....

Alhamdulillah...

dengan kesibukan yang tak akan pernah selesai,
dengan taklifan yang menduga iman,
dengan dugaan yang menguji kesabaran,
dengan diri yang begitu banyak memberi alasan,
dengan senario di sekeliling memeningkan,


Semua faktor di atas..menyebabkan ana terlanjur untuk menulis dan berkongsi pandangan dengan mewujudkn blog ni...ingin ana tanye pada sahabat sekalian pernah tak ntum terase ntum x tahu nak wat ape??????????????? klu ntum pernah terase mcm tu ape kt ntum cuba baca dan renung kembali btol ke kita terlalu bnyk mase free hingga x tahu nak wat pe??


"sesiapa yang tidak mengisi masanya dengan perkara makruf, maka syaitan akan cuba isikan masa mereka dengan maksiat". Kata-kata ini acap kali ana kongsikan bersama rakan-rakan.

Dalam solat, setiap perbuatan itu perlu berurutan dari satu rukun ke satu rukun, dengan diselingkan dengan zikir dan tasbih. Apa yang dapat dipelajari dari solat itu sendiri adalah bahawa seluruh hidup kita ini adalah ibadah. Dan setiap ibadah itu perlu berurutan.

Bayangkan sekiranya setiap pergerakan kita ini adalah satu ibadah. Bercakapnya kita adalah ibadah. Diamnya kita adalah ibadah. maka seluruh kehidupan ini adalah ibadah(Sama sepperti solat). Dan ianya berurutan dari satu aktiviti ke satu aktiviti.

Bayangkan, satu huruf yang ditaipkan oleh jari anda adalah ibadah. Satu ayat yang ditaipkan dalam Yahoo Messeger ketika berborak dengan rakan adalah ibadah(Maasyaallah). Alangkah suburnya hati mereka yang dapat berbuat demikian. Adakah akan wujud dalam kamus hidup mereka erti boring(Bosan)

Justeru, ana ingin mengingatkan diri ana sendiri serta yang membaca jadikanlah kehidupan kita ini suatu ibadah yang berangkai antara satu sama lain. Moga khalawatul iman akan menjadi milik kita bersama...

:>Insya'Allah......
:-Ape yang penting?????
:-Kerjesame......

0 comments: